اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رسانه‌های جریان اصلی آمریکا برای جنگ اقتصادی علیه ایران بهانه می‌تراشند

یک پایگاه آمریکایی گزارش داده رسانه‌های جریان اصلی در این کشور برای جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران بهانه‌تراشی می‌کنند.

رسانه‌های جریان اصلی آمریکا برای جنگ اقتصادی علیه ایران بهانه می‌تراشند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه آمریکایی که مأموریتش را رعایت «انصاف و دقت» در تهیه گزارش‌های رسانه‌ای قرار داده از رویکرد رسانه‌های جریان اصلی این کشور در برابر جنگ اقتصادی واشنگتن علیه تهران در بحبوحه شیوع ویروس کرونا انتقاد کرده است. 

پایگاه Fair.org در تحلیلی تحریم‌های آمریکا را دلیل اصلی ابتلای مردم ایران به بیماری کووید-۱۹ ذکر کرده و نوشته است: «جنگ اقتصادی آمریکا مدت‌ها پیش از شیوع [این بیماری] مسیر اپیدمی بیماری‌ها در این کشور را هموار کرد.»

 پایگاه آمریکایی نوشته قبل از آغاز بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ تحریم‌ها ۲۰۰ میلیارد دلار از درآمدهای ایران را کاهش داده بودند. دولت آمریکا در حال حاضر هم در صدد است جلوی وام ۵ میلیارد دلاری صندوق بین‌المللی پول به ایران را بگیرد. 

پایگاه فیر نوشته از آنجا که دولت آمریکا مستقیماً مسئول مرگ ایرانی‌ها است اشاره به نقش آمریکا در این خصوص باید جزو دغدغه‌های اصلی رسانه‌های آمریکا باشد. 

فیر نوشته است: «با این حال، بررسی‌های انجام شده بر روی مطالب درج‌شده در رسانه‌ها نشان می‌دهد که مسئله اینطور نیست.»

این رسانه نوشته روزنامه واشنگتن‌پست از آخر ماه دسامبر تا روز ۲ آوریل ۳۸۶ مطلب با کلیدواژه ایران و کرونا منتشر کرده که در ۵۵ مورد از آنها از کله تحریم نام برده شده است. در واقع در ۸۵ درصد از موارد این روزنامه اشاره‌ای به اینکه تحریم‌های آمریکا در شدت شیوع بیماری در ایران نقش داشته‌اند اشاره نکرده است. 

روزنامه نیویورک‌تایمز تنها در ۹ درصد موارد از ۴۳۹ مطلبی که درباره شیوع کرونا نوشته به نقش تحریم‌ها اشاره کرده است. این روزنامه در یک سرمقاله خود خواستار رفع تحریم‌ها علیه ایران شده، اما گزاره‌هایی که زیربنای اعمال تحریم‌ها هستند را هم رد نکرده است. 

انتهای پیام/  

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول